Alibaba

10 powodów, dla których Alibaba wieje Amazon i eBay

Alibaba, ogromny chiński konglomerat internetowy, zostanie opublikowany na całym świecie ze Stanów Zjednoczonych. Oczekuje się, że nastąpi w czerwcu lub w lipcu tego roku. Alibaba jest naprawdę firmą technologiczną, która obsługuje klientów detalicznych i kontroluje 80% chińskiego rynku e-commerce.

AlibabaAlibaba będzie prawdopodobnie notowany na giełdzie w Nowym Jorku. Odzwierciedlając dominację na największym na świecie rynku w Chinach, wycena najprawdopodobniej stanie się udziałem innych sprzedawców i większości innych przedsiębiorstw. Założona w 1999 roku w garażu Jacka Ma, byłego nauczyciela angielskiego, ambicją kierownictwa jest zbudowanie na spektakularnym sukcesie w Chinach, aby stać się światowym liderem w dziedzinie e-commerce. Oto kilka faktów, które podkreślają wyjątkową pozycję firmy i potencjał jej rozwoju:

  1. Sprzedaż na 2014 rok szacowana jest na 420 miliardów dolaró W 2012 roku sprzedaż wyniosła 170 miliardów dolarów. To przyćmiewa Amazonę, jej najbliższego konkurenta, o zanotowanej sprzedaży w wysokości 74,4 miliarda dolarów za 2013 rok, podczas gdy EBay zanotowała sprzedaż za 2013 rok w wysokości 16 miliardów dolarów, mniej niż jedną dziesiątą sprzedaży Alibaba w 2012 roku.
  2. Baza klientów jest gigantyczna. W Chinach jest 1,4 miliarda ludzi. W Stanach Zjednoczonych jest 327 milionó (Dla przypomnienia, Stany Zjednoczone są trzecim co do wielkości krajem, Indie są na drugim miejscu z populacją 1,2 miliarda.
  3. Alibaba twierdzi, że ma 300 milionów klientó Zatrudniają ponad 25 000 pracowników do obsługi klientów.
  4. AlipayChińska promocja „Single Day” odbywa się corocznie 11 listopada. To największy internetowy dzień zakupów w Chinach. W 2013 r. Alibaba odnotował sprzedaż w wysokości 5,6 mld USD tego samego dnia. Dla porównania w Stanach Zjednoczonych 2013 r. Sprzedaż internetowa w Cyber ​​poniedziałek wyniosła około 1,7 mld USD
  5. Istnieje kilka głównych działów, w tym „Taobao”, który umożliwia osobom prywatnym i małym firmom sprzedaż towarów klientom. W przeciwieństwie do eBay, w którym sprzedawcy płacą prowizję w serwisie eBay, sprzedawcy Taobao muszą płacić za reklamowaną promocję.
  6. „Tmall.com” jest podobne do Amazon, gdzie firmy mogą oferować Na przykład Nike i Gap uczestniczą i płacą Alibaba prowizję za każdą transakcję. Klienci mogą płacić za pomocą usługi „Alipay”, która jest porównywalna z PayPal firmy EBay.
  7. Obecnie Alibaba pracuje nad ustanowieniem usług finansowych i relacji bankowych. Wkrótce klienci będą mogli inwestować, a także wykupić ubezpieczenie za pomocą karty kredytowej Alibaba.
  8. Jack MaOczekuje się, że Alibaba pojawi się na rynku w czerwcu lub w lipcu 2104 roku. Obecnie Yahoo posiada 24% akcji Alibaba, Softbank 37%, Jack Ma, założyciel i Joe Tsai, wiceprezes wykonawczy z Tajwanu, posiadający około 10% udziałów razem. Około 17 mniejszych inwestorów i urzędników posiada resztę, około 29% akcji.
  9. W zeszłym miesiącu zarząd prowadził rozmowy z bankierami z Citigroup, Credit Suisse, Deutsche Bank, Goldman Sachs, JPMorgan i Morgan Stanley – każdy z nich walczył o rolę lidera w procesie publicznym. Nie ogłoszono jeszcze, kto został wybrany jako główny underwriter.
  10. Wartość przedsiębiorstwa jest ustalona na około 143 miliardy dolarów na podstawie 12 konsensusowej wyceny analityka. Oznacza to, że oferta wyniesie około 17 miliardów dolaró To około 1 miliard dolarów więcej niż oferta na Facebooku.

Alibaba Amazon eBayAlibaba będzie konkurować najbardziej bezpośrednio ze sklepami internetowymi, takimi jak Amazon, EBay czy Zalando w Europie. Rakuten w Japonii, Kobo w Indiach, Wuaki w Hiszpanii i inni ważni dostawcy on-line z silną obecnością na swoich macierzystych i sąsiadujących rynkach. Każdy główny dom handlowy i sklep specjalistyczny z cegły i zaprawy pracuje również w wyrafinowanych sklepach oferujących wartość i modę. Nadszedł czas na telefon alarmowy do wielu sklepów internetowych, że bezpłatna dostawa nie jest jedynym bodźcem, którego klienci oczekują, gdy robią zakupy w Internecie. Musi istnieć zorientowanie na usługi, które spowoduje zakotwiczenie klientów w witrynie zakupowej (Zappos robi to dobrze.) Może być nawet konieczne opracowanie kart lojalnościowych z zachętami, by zachęcić do powtórnych zakupów on-line lub zaoferować inne korzyści związane z lojalnością, takie jak branże online, takie jak jak robią kasyna online. Bez wątpienia, moim zdaniem, często krótkowzroczni sprzedawcy detaliczni w USA powinni zwracać uwagę na ofertę publiczną Alibaba, ponieważ może to być zwiastunem jeszcze bardziej konkurencyjnego otoczenia.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *